خانه > ترفندها > نماگرفت از منوها

نماگرفت از منوها

خیلی وقت‌ها می‌خواهید از کامپیوترتون یک نماگرفت (screenshot) بگیرید تا صفحهٔ کامپیوترتون رو به کسی نشون بدید.  در حالت عادی برای این کار دکمهٔ PrtSc رو (که در صفحه‌کلید نزدیک‌های دکمه‌های PgUp و PgDn هست) فشار می‌دید تا یک پنجره باز بشه که نماگرفت رو ذخیره کنید. آین جوری:
screenshot_tool_full
مشکل وقتی پیش میاد که بخواهید از یک منو نماگرفت بگیرید. وقتی که منو رو باز می‌کنید، تا وقتی که منو رو نبستید دیگه بعضی از دکمه‌ها از جمله دکمهٔ PrtSc کار نمی‌کنند. پس چه‌کار می‌کنید؟

روشی که من به کار می‌برم اینه: یک ترمینال باز می‌کنم و این رو توش می‌نویسم:

sleep 10; gnome-screenshot

بعد از اجرای این فرمان ۱۰ ثانیه وقت دارم که برم و منو رو باز کنم. بعدش بدون نیاز به فشردن هیچ کلیدی برنامهٔ نماگرفت اجرا می‌شه. بعدش می‌تونم ذخیره‌اش کنم. این جوری:

menu-screenshot

همین. گفتم شاید به درد کسی بخوره.

دسته‌ها:ترفندها
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

